Stránky venované Thomasovi Paineovi

10.03.2018

Na webe je všetko: dozviete sa tam všetko o všetkom, aj nič o niečom. Ak si chcem ja niečo prečítať o Thomasovi Paineovi, môžem ísť rovno na stránky, ktoré sú mu venované a ktoré spravujú ľudia, ktorí o ňom niečo aj vedia. Teraz vymenujem moje najobľúbenejšie. Musím však pripomenúť, že na tú prvú takmer vôbec nechodím, má však prsty v tom, čo sa so mnou stalo.

V jeden nedeľný večer minulý rok začiatkom novembra som sedela u rodičov v kuchyni za stolom. Len tak z ničoho nič ma napadlo, aby som si vygooglila Thomasa Painea. Vygooglila som si aj Ericha Fromma. V tom čase som bola agnostikom. Dostala som sa na stránku: www.thomaspaine.us

Už roky som sa nepovažovala za Deistu. Práve naopak, spomienky na moju niekdajšiu vieru, v ktorej som strávila neskoré detstvo, celé dospievanie a vlastne, opustila som ho ako 25 ročná, vyvolávali zmiešané pocity, raz hnev, raz úsmev a časté konštatovanie, že som bola neskutočné hlúpa. Často som si povedala, že ak Boh existuje, musí byť psychopat s nadpriemerným IQ. Inými slovami, geniálny šialenec, ktoré som voľakedy milovala ako nikdy nikoho.

V tú onú nedeľu som (na menovanej stránke) ale čítala články od Jamesa Tepfera, PhD. o Paineovi, kde vysvetľovať jeho vieru a postoje. V ten večer by som si netrúfla povedať, kde sa znova dostanem. Thomas Paine nikdy neprestal byť mojím osobným hrdinom, ani v čase, keď som Deizmus považovala za hlúposť. Stále som ho mala zarámovaného v Krajnom na stole, stále som ho obdivovala za jeho odvahu. Čo to som si prečítala, v nasledujúcich dňoch som si niečo z tej stránky vytlačila, ale skôr som sa vrhla na Ericha Fromma. V záhrade som dokončila posledné práce, veľmi skoro bola tma, tak som prvé dlhé zimné večery trávila s Erichom. Paine mi ale nedal pokoj.

V Kálnici som čítala po večeroch Fromma, keď som ale bola v Meste, čas som trávila na stránke www.thomaspaine.org

Je to stránka Thomas Paine National Historical Association - To educate the world about the life, legacy, and works of Thomas Paine (Národná historická asociácia Thomasa Paine - oboznámiť svet o živote, odkaze a diela Thomasa Paine). Na tejto stránke sú oba životopisy od Gilberta Valea a Moncure Daniela Conwaya. Sú tam všetky Paineove diela a osobné listy, jednoducho, je tam veľa kvalitného materiálu. Táto stránka na mňa čakala ako nejaký poklad, okolo ktorého som roky chodila a nezabŕdla som oň. Čoskoro sa stalo, v jednu stredu večer niečo, čo sa podľa mňa už nikdy nemalo stať. Čítala som si na tejto stránke Paineove články do Prospect papers, deistických novín a zrazu som sa nespoznávala. Neprezradím, čo som spravila, lebo odvtedy myslím, som to znova nespravila. Do noci som si čítala, aká je to pocta byť Deistom; v mojich deistických časoch som tieto Paineove myšlienky nečítala, nepoznala som ich a Vy sa môžete s nimi oboznámiť v článkoch Zbožný Deista Thomas Paine na tomto blogu. Zapôsobili na mňa, ako keby na mňa šuchli ľadovú vodu. A potom nasledovali celé týždne, aby som si dala v hlave dokopy, že áno, som Deista, ale iný ako kedysi, snáď opatrnejší, nie tak pomstychtivý, vybrúsenejší.

Výbornou stránkou s množstvom vynikajúcich článkov je https://www.thomas-paine-friends.org/ spoločnosti Thomas Paine Friends, Inc. (a membership organization). Prezidentom je Edward J. Dodson, veľký to Painovec, ktorý v jednom článku priznáva, že Paine ho oslovil už na strednej škole. Pre mňa úplne super je článok je: https://www.thomas-paine-friends.org/roper-ralph_thomas-paine-scientist-religionist-1944.htm.

Doteraz to boli všetko americké stránky. Nasleduje britská Thomas Paine Society UK - To find out about Thomas Paine, Englands most powerful writer: https://www.thomaspaineuk.com/

Tu je mimo iného aj archív Journalu Thomasa Painea, (https://www.thomaspaineuk.com/TPS-Journal-archive.html) od 60. rokov po súčasnosť.

Výbornou stránkou je aj:

https://oll.libertyfund.org/titles/paine-the-writings-of-thomas-paine-4-vols

Tu je komplet jeho súhrnné dielo a môžete v ňom vyhľadávať, čo len chcete. Páči sa mi sprievodné slovo Moncure Daniela Conwaya ako editora.


Tieto tri posledné menované sú zdrojom mojej inšpirácie, hoci často stačí len jedna veta z nejakého Thomasovho diela. Ak viete anglicky, odporúčam.

© 2018.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky